شرح وظایف معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی

 

معاونت هماهنگی امور عمرانی :

  • نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در حوزه امور عمرانی در سطح شهرستان
  • فراهم آوردن زمینه همکاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای دستگاههای دولتی، سازمانهای محلی، نهادهای انقلاب اسلامی، شوراهای محلی درچارچوب قوانین و مقررات مربوط پیرامون موضوعات خاص
    نظارت عالیه بر روند مطالعات، طراحی و اجرای پروژه های عمرانی سطح شهرستان در راستای اصول نظام فنی و اجرایی کشور .
  • تشکیل شوراها، کارگروه ها و کمیته های فنی و تخصصی در موضوعات مرتبط با حوزه امور عمرانی در سطح شهرستان وپیگیری اجرای مصوبات آنها نظیر :
  • شوراها و کارگروه های اصلی          
  • ستاد مدیریت بحران شهرستان : جهت اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی های لازم به منظور پیشگیری، پیش آگاهی، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی از قبیل زلزله، سیل و ...
  • کارگروه انطباق مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان، بخش، شهر و روستاها با قوانین و مقررات و حدود وظایف و اختیارات آنها
  • شورای هماهنگی ترافیک شهرستان
  • کارگروه مدیریت پسماند شهرستان
  • کارگروه ها و کمیته های فنی و تخصصی فرعی
  •  کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی
  • کمیته توسعه روستایی و امور دهیاری ها
  • ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز
  • کمیته نظارت بر پروژه های عمرانی ( زیرمجموعه کمیته نظارت شورای فنی استان )
  • کمیته مدیریت منابع آب
  • کمیته مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان و سالمندان
  • کمیته صیانت از حریم قانونی راه، رودخانه ها، انهار و کلیه تاسیسات زیربنایی و ...

 

سایر امورات و وظایف محوله

  • نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی و بخشداری سطح شهرستان و ارزشیابی سالانه عملکرد آنان در حوزه امور عمرانی
  • شناسایی قابلیت ها و تنگناها وتعیین سیاستهای اجرایی و اقدامات اولویت دار و محرک توسعه شهرستان درچارچوب سیاست ها و راهبردهای توسعه ملی و اسناد توسعه استان و شهرستان
  • تشکیل بانک آمار و اطلاعات مرتبط با حوزه امور عمرانی سطح شهرستان
  • بازدید و سرکشی های دوره ای از بخش ، شهرها و روستاهای سطح شهرستان
  • نظارت بر امور شوراهای اسلامی، شهرداری ها و دهیاری های سطح شهرستان
  • نظارت بر عملکرد واحدهای شهرستانی در حوزه عمرانی
  • نظارت و مراقبت در تهیه و تنظیم و اجرای برنامه ها و طرح های عمومی و عمرانی از طریق هماهنگی با فعالیت های ادارات و سازمانها.
  • تهیه و جمع آوری اطلاعات و آمارهای لازم منطقه ای به منظور استفاده در برنامه‌ریزی‌ها.
  • ظارت بر تهیه لایحه بودجه دهیاری ها و نظارت بر اجرای لایحه مصوب.
  • بررسی و مطالعه و همکاری درخصوص طرح های هادی و جامع شهرستان.
  • هماهنگی و همکاری لازم در خصوص امور شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداری ها.
  • تماس با معاونت های استانداری و سایر دستگاه ها برای تصویب و اجرای طرح ها.
  • همکاری با مسئولین ادارات شهرستان در مراحل مختلف پیاده نمودن طرح.
  • کنترل و بررسی اعتبارات عمرانی شهرداری ها و ...
  • گزارش پیشرفت عملیات عمرانی حوزه شهرستان و بررسی علل تأخیر در اجرای پروژه.
  • بازدید به هنگام و نظارت دقیق بر پروژه ها و طرح های عمرانی و در صورت لزوم پیگیری در جهت دریافت اعتبار.
  • انجام سایر امور محوله از جانب مقام مافوق

 

معاونت برنامه ریزی :

  • فراهم آوردن موجبات برنامه ای نمودن فعالیتهای دستگاه های اجرایی واحدهای تابعه و وابسته و برآورد هزینه ها و اعتبارات مورد نیاز جهت درج در بودجه های سالیانه برای تحقق اهداف موردنظر .
  • ایجاد ازتباط مستمر با معاونت توسعه و برنامه ریزی استان و سایر مراجع سیاست گذاری در امر برنامه ریزی برای اخذ سیاستها وخط مشی های کلی در زمینه های مربوطه.
  • ابلاغ ضوابط، معیارها و خط مشی های کلی ومشاوره و هدایت در امر برنامه ریزی به دستگاه های وابسته به منظور تهیه وتنظیم طرحها و برنامه ریزی های موردنیاز براساس مقررات مربوطه تهیه و تدوین اسناد توسعه و برنامه های کلی.
  • بررسی و تجزیه و تحلیل برنامه های ارائه شده از طرف دستگاهها و تهیه و تنظیم نهایی برنامه ها باتوجه به اهداف و ماموریت های ارسالی استانداری 
  • هماهنگی با معاونت برنامه ریزی استانداری و سایر مراجع ذیربط در مورد تایید برنامه های مصوب دستگاهها و واحدهای تابعه و وابسته و انجام پیگیریهای لازم در حوزه مربوطه .
  • مطالعه ،بررسی و ارائه طرحها و برنامه های مفید ومناسب درجهت بهبود امور مربوط وپیشبرد اهداف برحسب مورد.
  • تهیه و تنظیم گزارش های لازم از نحوه اجرا و میزان پیشرفت طرح ها و برنامه ها و همچنین مشکلات و نارسائیهای مربوط برای آگاهی مراجع ذیربط.
  • انجام مطالعات و بررسی های کارشناسی ، تنظیم دستور کارجلسات و بازدیدهای مشترک و تهیه و تنظیم صورت جلسات و گزارشات لازم در این زمینه 
  • تنظیم دستورکار برگزاری و تهیه صورت جلسات و پیگیری تصمیمات ومصوبات مربوطه .
  • دریافت صورت جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان بررسی و تجزیه وتحلیل موارد مطرح شده درشورا و تهیه و ارسال آن به مبادی ذیربط 
  • بررسی وتجزیه وتحلیل اعتبارات پیشنهادی واحدها اعم از اعتبارات هزینه ای و تملک دارائیهای سرمایه ای باتوجه به طرح ها و برامه های مربوط

 

سایر امورات و وظایف محوله

  • پیگیری های امورات آرد و نان
  • تهیه آمارهای مورد لزوم از وضعیت تخصیص و توزیع آرد
  • تعیین و تأیید سوخت خبازیها
  • انجام بازرسی از واحدهای تولید نان
  • تشکیل جلسات کار گروه آرد و نان
  • پیگیری مکاتبات با ادارات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی
  • پیگیری مصوبات سفر وزراء شهرستان
  • پیگیری امورات ستاد اقتصاد مقاومتی
  • نظارت بر امور یارانه ها و تشکیل پرونده وجداسازی یارانه ها و معرفی به مراجع ذیربط
  • پیگیری برای وصول اعتبارات تخصیصی
  • پیگیری تخصیص اعتبارات جاری و سرمایه ای به منظور پرداخت هزینه های فرمانداری
  • برنانه ریزی و پیگیری امورات رفاهی، مرخصی، آموزشی و ارتقاء شغل کارکنان
  • برنامه ریزی برای تشکیل جلسات شورای اداری شهرستان و پیگیری مصوبات جلسه
  • برنامه ریزی و پیگیری رفع نواقص ساختمانی شامل گرمایشی و سرمایشی و نظارت بر نگهداری اموال اداری و ساختمانی